Komenda Powiatowa Policji w Zawierciu

Biuletyn Informacji Publicznej

Przyjmowanie skarg i wniosków

INFORMACJE OGÓLNE

Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 22 marca 1997 r. (art. 63).

Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 , poz. 46).

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

Skarga powinna zawierać: wskazanie osoby od której pochodzi (imię i nazwisko lub nazwa), adres wnoszącego oraz określenie przedmiotu sprawy. Celem zapewnienia sprawnego załatwienia sprawy zaleca się określać przedmiot sprawy poprzez zwięzły opis i jednoznaczne wskazanie zarzutów lub wniosków.

Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi mogą być składane ustnie w każdej jednostce organizacyjnej Policji w ustalonych dniach i godzinach. Przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.

Kierownicy jednostek organizacyjnych Policji lub wyznaczeni przez nich zastępcy obowiązani są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków co najmniej raz w tygodniu. Informacja o dniach i godzinach przyjęć powinna być wywieszona na widocznym miejscu w siedzibie jednostki oraz podporządkowanych jej jednostkach organizacyjnych.



PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW

KOMENDANT POWIATOWY POLICJI W ZAWIERCIU I JEGO I ZASTĘPCA

w sprawach skarg i wniosków przyjmują
w Komendzie Powiatowej Policji w Zawierciu ul. Kasprowicza 9
w każdy poniedziałek w godz. od 13:00 do 18:00

Ponadto przyjęcia interesantów w sprawach skarg realizowane są przez funkcjonariuszy:

Zespołu Kontroli KPP Zawiercie
od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy)
w godz. 7:30 – 15:30 pok. 215 tel. (32) 67 38 215

Komendanta Komisariatu Policji w Łazach
w każdy poniedziałek w godz. od 12:00 do 18:00

Komendanta Komisariatu Policji w Ogrodzieńcu
w każdy poniedziałek w godz. od 12:00 do 18:00

Komendanta Komisariatu Policji w Szczekocinach
w każdy poniedziałek w godz. od 12:00 do 18:00


 

PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW W KOMENDZIE WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W KATOWICACH

 

Komendant Wojewódzki Policji w Katowicach lub wyznaczeni przez niego Zastępcy przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. 15:30 do 17:00 w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach przy ul. Lompy 19.

W celu zapewnienia właściwej obsługi zapisy na rozmowę ze Komendantem Wojewódzkim Policji w Katowicach lub jego Zastępcami przyjmują funkcjonariusze Zespołu ds. Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli KWP w Katowicach (tel. 032 - 200-15-60) w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 15.30. We wnioskach o wyznaczenie spotkania należy jasno określić tematykę spotkania, co pozwoli na rzeczowe załatwienie sprawy.

Ponadto skargi i wnioski można składać osobiście w Zespole ds. Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli (Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach ul. Lompy 19, 40 - 038 Katowice) w poniedziałki w godz. 7:30 - 17:00 i pozostałe dni tygodnia w godz. 7:30 - 15:30. Możliwe jest również korespondencyjne wniesienie skargi na wskazany powyżej adres lub adres e-mail: kontrola@ka.policja.gov.pl.

Numer telefonu 032 - 200-15-60 spełnia jednocześnie rolę infolinii pod nazwą „Telefonu zaufania", który obsługiwany jest w dni powszednie przez funkcjonariuszy Zespołu ds. Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli KWP w Katowicach w godzinach 7:30 - 20:00. Pod numerem tym przyjmowane są zgłoszenia i uwagi na temat prawidłowości działań podejmowanych przez funkcjonariuszy Policji województwa śląskiego. W przypadku trudności w uzyskaniu połączenia z podanym wyżej numerem należy kontaktować się z numerem 032 200-15-39.

 


 

INFORMACJA DOTYCZĄCA SPOSOBU ZŁOŻENIA SKARGI/WNIOSKU W KOMENDZIE GŁÓWNEJ POLICJI

 

Skargi/wnioski można składać:

listownie na adres:  KOMENDA GŁÓWNA
                               ul. Puławska 148/15
                               02-514 Warszawa

osobiście – w Biurze Przepustek KGP, przy ul. Puławskiej 148/150 codziennie w godzinach 8.15 – 16.15
faksem – na numer: +48 22 60 135 71
za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej www.epuap.gov.pl.
za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres skargi.kgp@policja.gov.pl

Szczegółowa informacja dotycząca sposobu złożenia skargi/wniosku w Komendzie Głównej Policji


 

SKARGI NA DZIAŁALNOŚĆ POLICJI MOŻNA KIEROWAĆ DO KIEROWNIKÓW JEDNOSTEK POLICJI,
JAK RÓWNIEŻ SKŁADAĆ BEZPOŚREDNIO DO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH:

 

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Aleja Solidarności 77
00 - 090 Warszawa

Przyjęcia interesantów:
poniedziałki w godz. 9.00 - 17.00
wtorki - piątki w godz. 9.00 - 15.00
telefon: (22) 55 17 760, (22) 55 17 811

 

Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ul. Chmielna 54/57
80-748 Gdańsk
sekretariat (58) 764 73 02
fax (58) 764 73 03

Przyjęcia interesantów:
telefon (58) 764 73 06
poniedziałek w godz. 10.00 - 17.00
wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00 - 15.00

 

Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25, pokój 122
40-032 Katowice
telefon (32) 72 86 800
fax (32) 72 86 823

Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godz. 9.00 - 15.00
wtorek w godz. 10.00 - 17.00


Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ul. Wierzbowa 5
50-056 Wrocław
sekretariat (71) 34 69 115
fax (71) 343 43 25

Przyjęcia interesantów:
telefon (71) 34 69 100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 9.00 - 15.00
środa w godz. 10.00 - 17.00


Linki: strona główna RPO www.rpo.gov.pl
formularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/

 


Głuchoniemi petenci Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie. Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.). Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowaniasię, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z pracownikiem Recepcji, na adres e-mail: kancelaria-kwp@ka.policja.gov.pl, na numer fax: 32 200 1601 (podając sposób przekazania informacji zwrotnej) lub telefonicznie: 32 200 1650.

Metryczka

Data publikacji 10.02.2010
Data modyfikacji 28.08.2017
Podmiot udostępniający informację:
Biuletyn Informacji Publicznej
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Andrzej Świeboda
Osoba udostępniająca informację:
Andrzej Świeboda
Osoba modyfikująca informację:
Andrzej Świeboda
do góry